Sunday, November 28, 2010

Sidang Media Wira Perkasa Malaysia (Ketuanan Melayu)

Sidang Media Wira Perkasa Malaysia

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera Kepada Rakan2 Media Yang Saya Hormati. 

Kenyataan Presiden PKR Seperti Kacang Lupakan Kulit Dan Ibarat Buta Sejarah. Bila Menolak Ketuanan Melayu Boleh Disama Tafsir Menolak Dan Mempersendakan Perlembagaan Negara Dimana Terdapat Fasal2 Yg Sudah Termaktub Terhadap Kepentingan Melayu/Bumiputra Melalui Fasal 152 Dan 153 Secara Tegas Dasar Affirmative Action. Yang Jelas Kini Kenyataan Ni Satu Kenyataan Terdesak Untuk Pkr Meraih Simpati Dan Sokongan Kaum Cina Dan India Untuk Kepentingan Politik Sempit Yg Dibawa Oleh Mereka, Mereka Sebenarnya Membawa Politik Sempit Kerana Jelas Kearah Politik Yang Menjurus Kearah Perkauaman.

Kini Presiden PKR Yg Dilihat Kurang Bijak Itu Mempertikaikan “Ketuanan Melayu”, Lupakah Mereka Kerana Ketuanan Melayu Ramai Orang Melayu Berjaya Dipuncak Menara Gading, Dengan Ketuanan Melayu Ramai Melayu Kini Sudah Mempunyai Pendidikan Tinggi Sehingga Ketahap Phd, Dengan Ketuanan Melayu Sebahagian Besar Orang Melayu Dalam Sector Perkhidmatan Awan, Dengan Ketuanan Melayu Wujud Banyak Usahawan-Usahawan Orang Melayu Kini Yang Berjaya.

Dan Dengan Ketuanan Melayu Juga Presiden Pkr Wan Azizah Membolehkan Beliau Menjadi Dr Serta Dengan Ketuanan Melayu Lah Ramai Pemimpin-Pemimpin Pkr Menjadi Bijak Pandai Tapi Sayang Kerana Perasan Bongkak Dan Gila Kan Untuk Memdapat Simpati Dan Undi Sanggup Memprtikaikan Kembali Dasar Yg Membantu Diri Mereka. Ini Lah Sebenarnya Contoh Terbaik Melayu Mudah Lupa.

Artikel 153 Perlembagaan Malaysia Memberikan Tanggungjawab Kepada Yang Di-Pertuan Agong Menjaga Hak Keistimewaan Orang Melayu Dan Penduduk Asal Malaysia, Secara Kumpulannya Dirujuk Sebagai Bumiputera. Artikel Menjurus Bagaimana Kerajaan Pusat Melindungi Kepentingan Kumpulan-Kumpulan Ini Dengan Mendirikan Kuota Kemasukan Ke Dalam Perkhidmatan Awam, Biasiswa Dan Pendidikan Awam. Ia Juga Biasanya Dianggap Sebagai Sebahagian Daripada Sosial Kontrak, Dan Biasanya Dikatakan Sebagai Pertahanan Legal Bagi Ketuanan Melayu.

Kamus Dewan Mentakrifkan Istilah ‘Ketuanan’ Sebagai Membawa Maksud Hak Menguasai Dan Memerintah Sama Ada Sesebuah Negeri, Daerah Dan Sebagainya.

Istilah ‘Ketuanan’ Juga Dirujuk Sebagai Kedaulatan. ‘Ketuanan’ Berbeza Dengan Perkataan ‘Tuan’ Yang Membawa Maksud Orang Tempat Menghambakan Diri.Istilah Ketuanan Melayu Ini Merujuk Kepada Sejarah Bahawa Negara Ini Pernah Diperintah Sultan Dan Raja-Raja Melayu, Yang Merupakan Tuan Kepada Tanah Melayu Yang Sudi Memberikan Kuasa Mereka Kepada Rakyat Melalui Penerimaan Sistem Raja Berperlembagaan, Memandangkan Mengikut Perlembagaan Negara, Sultan Dan Raja-Raja Melayu Adalah Simbol Kepada Ketuanan Melayu Di Negara Ini, Seperti Mana Di Negara-Negara Barat Lain Yang Mempunyai Raja.

Memperhambakan Sejarah Sendiri Membuktikan Bahawa Melayu Tidak Pernah Memperhambakan Kaum-Kaum Lain Pada Bila-Bila Masa Sekali Pun. Melayu Berjuang Membebaskan Tanah Air Daripada Belenggu Penjajah Bukan Demi Kepentingan Melayu Semata-Mata. Hasil Kemerdekaan Dan Kemakmuran Tanah Melayu Dikongsi Dengan Kaum-Kaum Lain Demi Memastikan Perpaduan Dan Kemakmuran Sentiasa Terjalin Dengan Kukuh Serta Sentiasa Bertolak Ansur Dan Beralah Demi Menjaga Hati Saudara Yang Bukan Sebangsa Yang Menjadi Rakyat Di Negara Ini.

Mungkin Benar Mata Pelajaran Sejarah Diberi Pendedahan Seluas-Luasnya Dan Mesti Diwajibkan Di Semua Peringkat Dan Aliran, Supaya Rakyat Lebih Memahami Apa Makna Sebenar Ketuanan Melayu.

Artikel 153 Perlembagaan Malaysia Memberikan Tanggungjawab Kepada Yang Di-Pertuan Agong Menjaga Hak Keistimewaan Orang Melayu Dan Penduduk Asal Malaysia, Secara Kumpulannya Dirujuk Sebagai Bumiputera. Artikel Menjurus Bagaimana Kerajaan Pusat Melindungi Kepentingan Kumpulan-Kumpulan Ini Dengan Mendirikan Kuota Kemasukan Ke Dalam Perkhidmatan Awam, Biasiswa Dan Pendidikan Awam. Ia Juga Biasanya Dianggap Sebagai Sebahagian Daripada Sosial Kontrak, Dan Biasanya Dikatakan Sebagai Pertahanan Legal Bagi Ketuanan Melayu.Kamus Dewan Mentakrifkan Istilah ‘Ketuanan’ Sebagai Membawa Maksud Hak Menguasai Dan Memerintah Sama Ada Sesebuah Negeri, Daerah Dan Sebagainya.

Istilah ‘Ketuanan’ Juga Dirujuk Sebagai Kedaulatan. ‘Ketuanan’ Berbeza Dengan Perkataan ‘Tuan’ Yang Membawa Maksud Orang Tempat Menghambakan Diri. Istilah Ketuanan Melayu Ini Merujuk Kepada Sejarah Bahawa Negara Ini Pernah Diperintah Sultan Dan Raja-Raja Melayu, Yang Merupakan Tuan Kepada Tanah Melayu Yang Sudi Memberikan Kuasa Mereka Kepada Rakyat Melalui Penerimaan Sistem Raja Berperlembagaan, Memandangkan Mengikut Perlembagaan Negara, Sultan Dan Raja-Raja Melayu Adalah Simbol Kepada Ketuanan Melayu Di Negara Ini, Seperti Mana Di Negara-Negara Barat Lain Yang Mempunyai Raja.Memperhambakan Sejarah Sendiri Membuktikan Bahawa Melayu Tidak Pernah Memperhambakan Kaum-Kaum Lain Pada Bila-Bila Masa Sekali Pun.

Melayu Berjuang Membebaskan Tanah Air Daripada Belenggu Penjajah Bukan Demi Kepentingan Melayu Semata-Mata. Hasil Kemerdekaan Dan Kemakmuran Tanah Melayu Dikongsi Dengan Kaum-Kaum Lain Demi Memastikan Perpaduan Dan Kemakmuran Sentiasa Terjalin Dengan Kukuh Serta Sentiasa Bertolak Ansur Dan Beralah Demi Menjaga Hati Saudara Yang Bukan Sebangsa Yang Menjadi Rakyat Di Negara Ini.Catatan Dalam Artikel 153 Perlembagaan Malaysia Juga Bukanlah Bermakna Sepenuhnya Kuasa Veto Itu Terletak Di Tangan Bangsa Melayu, Dalam Menyediakan Hak Istimewa Kepada Ketuanan Melayu, Bangsa-Bangsa Lain Juga Bebas Memperjuangkan ‘Ketuanan’ Mereka Masing-Masing Samada Dari Aspek Politik, Ekonomi Dan Sosial. Mereka Bebas Untuk Mengamalkan Budaya Dan Cara Hidup Sendiri, Bebas Dalam Meningkatkan Taraf Ekonomi Kaum, Bebas Beragama, Bebas Meneruskan Sistem Pendidikan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Dan Tamil Dengan Mengekalkan Pengajaran Bahasa Ibunda Masing-Masing Dan Sebagainya. Faktor Ini Membuktikan Bahawa Konsep Ketuanan Melayu Itu, Bukanlah Satu Konsep Yang Mengiktiraf Bahawa Bangsa Melayu Itu Menjadi Tuan, Sementara Kaum-Kaum Lain Menjadi Hamba Kepada Bangsa Melayu. 

Negara Mana Yang Memberi Kelonggaran Seluas Ini Sedangkan Bukankah Orang Yang Mendatang Mesti Menyesuaikan Diri Dengan Negara Yang Dikunjunginya.Selain Itu, Kita Wajar Mengakui Bahawa Melayu Dominan Dari Segi Politiknya Dan Hak-Hak Melayu Dilindungi Di Sisi Perlembagaan, Tetapi Sejauh Mana Benarnya Istilah Ketuanan Melayu Bermaksud Menghambakan Kaum Lain Mesti Dijawab Oleh Pihak Yang Berkenaan.

Kita Tidak Pernah Terlepas Pandang Bagaimana Harmoninya Rakyat Malaysia Yang Terdiri Daripada Pelbagai Kaum Menjalani Kehidupan Seharian. Keharmonian Ini Mesti Dizahirkan Secara Jujur Dan Ikhlas, Agar Tiada Wujud Rasa Sangsi Dan Iri Hati Sehingga Istilah Ketuanan Melayu Yang Telah Digunakan Turun Temurun Itu Pun Mendatangkan Masalah.Mungkin Benar Mata Pelajaran Sejarah Diberi Pendedahan Seluas-Luasnya Dan Mesti Diwajibkan Di Semua Peringkat Dan Aliran, Supaya Rakyat Lebih Memahami Apa Makna Sebenar Ketuanan Melayu.Bangsa-Bangsa Lain Masih Ada Ketuanan Di Negara Asal Mereka Tetapi Melayu Inilah Negara Tanah Tumpah Bangsa Melayu. Tiada Dua Jauh Sekali Tiga, Oleh Itu Kekalkan Istilah Ketuanan Melayu.

Disini Ingin Saya Jelaskan Kepada Kaum-Kaum Lain, Mereka Tidak Perlu Risau Dan Khuatir Tentang Hak-Hak Sah Mereka Didalam Perlembagan Negara Telah Dijamin Dan Termaktub Didalam Perlembagan Persekutuan Dan Peruntukan-Peruntukan Yang Terkandung Didalam Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Di Malaysia Yang Telah Terkndung Didalam Perlembagaan Negara.

Dikalangan Rakyat Malaysia Yang Menghormati Perlembagaan Negara Dipahami. Kerana Perkasa Mahu Wujudkan Satu Situasi Dimana Kita Hidup Dengan Aman, Harmoni, Semangat Perpaduan Serta Hormat-Menghormati Satu Sama Lain Diantara Seluruh Rakyat Malaysia Agar Dapat Mewujudkan Ketenteraman Dinegara.

Perkasa Bukan Pertubuhan Racist, Perkauman Dan Haluan Kanan , Tetapi Pertubuhan Yang Menghormati Perlembagan Negara Dan Mahukan Hak-Hak Pribumi Dihormati Oleh Seluruh Warganegara Malaysia. Teruskan Transformasi Penyatuan Pribumi Negara .Sekian

Yang Benar
Arman Azha Hj Abu HanifahKetua Wira Perkasa Malays
HAK CIPTA TERPELIHARA...
AYAHANDA ANDAK RASUL... MAJLIS TERTINGGI PDPGSAM N. SEMBILAN


DEMI AGAMKU, BANGSAKU, NEGARA KU DAN GENERASI KU...
عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَمْرِو بْنِ الْعَاصِ قَالَ : سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ إِنَّ اللَّهَ لَا يَقْبِضُ الْعِلْمَ انْتِزَاعًا يَنْتَزِعُهُ مِنْ الْعِبَادِ وَلَكِنْ يَقْبِضُ الْعِلْمَ بِقَبْضِ الْعُلَمَاءِ حَتَّى إِذَا لَمْ يُبْقِ عَالِمًا اتَّخَذَ النَّاسُ رُءُوسًا جُهَّالًا فَسُئِلُوا فَأَفْتَوْا بِغَيْرِ عِلْمٍ فَضَلُّوا وَأَضَلُّوا
Daripada Abdullah bin Amru al-‘As berkata: Aku mendengar Rasulullah Saw bersabda: Sesungguhnya Allah Swt tidak mengambil ilmu dengan mencabutnya dari kalangan hambanya akan tetapi dicabutnya ilmu dengan mematikan ulama sehingga tiada lagi orang alim lalu orang memilih pemimpin dari kalangan orang jahil lalu ketika ditanya mereka member fatwa tanpa ilmu nescaya mereka sesat dan menyesatkan.
Sungguhpun begitu, Allah s.w.t memberikan peringatan: sesiapa yang tidak melaksanakan ajaran-Nya (sunnahtullah), maka Allah akan menghantar bangsa lain untuk memerintah di wilayah yang telah diberikan secara eksklusif itu. INI MENJADIKAN WILAYAH BANGSA ITU ADALAH AMANAH DAN TANGGUNGJAWAB.
عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ قَالَ : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ سَيَأْتِي عَلَى النَّاسِ سَنَوَاتٌ خَدَّاعَاتُ يُصَدَّقُ فِيهَا الْكَاذِبُ وَيُكَذَّبُ فِيهَا الصَّادِقُ وَيُؤْتَمَنُ فِيهَا الْخَائِنُ وَيُخَوَّنُ فِيهَا الْأَمِينُ وَيَنْطِقُ فِيهَا الرُّوَيْبِضَةُ قِيلَ وَمَا الرُّوَيْبِضَةُ قَالَ الرَّجُلُ التَّافِهُ فِي أَمْرِ الْعَامَّةِ

Dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah S.a.w bersabda: “Akan datang kepada manusia tahun-tahun yang penuh tipu-daya. Ketika itu golongan benar dikatakankan pembohong dan golongan pembohong dikatakan benar. Orang yang khianat dipercayai dan orang-orang yang benar dikhianati dan para ruwaibidhah akan menjadi jurucakapnya”. Sahabat bertanya: Siapa itu ruwaibidhah? Sabda Baginda: “Orang yang bodoh dalam urusan orang-ramai”
Artikel 153 Perlembagaan Malaysia Memberikan Tanggungjawab Kepada Yang Di-Pertuan Agong Menjaga Hak Keistimewaan Orang Melayu Dan Penduduk Asal Malaysia, Secara Kumpulannya Dirujuk Sebagai Bumiputera. Artikel Menjurus Bagaimana Kerajaan Pusat Melindungi Kepentingan Kumpulan-Kumpulan Ini Dengan Mendirikan Kuota Kemasukan Ke Dalam Perkhidmatan Awam, Biasiswa Dan Pendidikan Awam. Ia Juga Biasanya Dianggap Sebagai Sebahagian Daripada Sosial Kontrak, Dan Biasanya Dikatakan Sebagai Pertahanan Legal Bagi Ketuanan Melayu.
Dan sesiapa yang melakukan perbuatan keji (zina) di antara perempuan-perempuan kamu, maka carilah empat orang lelaki di antara kamu yang menjadi saksi terhadap perbuatan mereka. Kemudian kalau keterangan-keterangan saksi itu mengesahkan perbuatan tersebut, maka kurunglah mereka (perempuan yang berzina itu) dalam rumah hingga mereka sampai ajal matinya, atau hingga Allah mengadakan untuk mereka jalan keluar (dari hukuman itu).
BISMILAHHIROHMANIRROHHIMMM
Allaahumma innaa nas-aluka salaamatan fiddiini, wa’aafiyatan fil jasadi, wa ziyaadatan fil ‘ilmi, wa barakatan fir-rizqi, wa taubatan qablal mauti, wa rahmatan ‘indal mauti, wa maghfiratan ba’dal mauti.
Allaahumma hawwin ‘alainaa fii sakaraatil mauti, wannajaata minan-naari, wal ‘afwa ‘indal hisaabi.
Rabbanaa laa tuzigh quluubanaa ba’da idz-hadaitanaa wahab lanaa min ladunka rahmatan innaka antal-wahhab.
Rabbanaa aatinaa fid-dun-yaa hasanatan, wa fil aakhirati hasanatan, wa qinaa ‘adzaaban-naari.
Artinya :
Ya Allah, kami mohon kepada-Mu akan keselamatan dalam agama, kesehatan dalam badan, bertambah dalam ilmu, keberkatan dalam rejeki, taubat sebelum mati, rahmat ketika mati, dan ampunan sesudah mati.
Ya Allah, ringankanlah kami ketika sakratul maut, dan selamatkanlah kami dari siksa api neraka, dan memdapat ampunan di hari perhitungan amal.
Ya Allah Tuhan kami, janganlah Engkau sesatkan kami sesudah mendapat petunjuk, berilah kami rahmat dari sisi-Mu. Karena sesungguhnya Engkaulah Yang Maha Pemurah.

Ya Allah Tuhan kami, berilah kami kebahagiaan di dunia dan kesejahteraan di akhirat, dan peliharalah kami dari siksa neraka.

No comments:

Post a Comment